Kampaň  prvního ročníku festivalu ,,Dochází nám herci“, která se stala současně jeho oficiální znělkou, si vysloužila bronzového Louskáčka v největší české soutěži reklam.

Role lva pustinného se musí ujmout pes, nosorožce bílého hraje domácí prase a papouška kakadu věrně ztvárnili holubi, které zatím běžně vídáme v ulicích měst. Podobným způsobem možná režisér bude muset nahrazovat herce, pokud v budoucnu bude chtít natočit svůj dokumentární film.  Mnohé druhy zvířat po celém světě jsou totiž na pokraji vyhynutí a až to nastane, nebude už možné je pozorovat ve volné přírodě a natáčet o nich přírodopisné filmy.

Komunikační kampaň prvního ročníku festivalu na tento fakt upozorňuje od loňského října. Festival ještě s původním názvem Ekotopfilm navštívil letos v květnu v pořadí 40. město České republiky. Jeho poselství, filmy a doprovodný program zhlédlo 72 000 návštěvníků. Kampaň s převlečenými zvířaty, která jej po celou dobu provázela v kinech i médiích, sklízela v České republice úspěchy v celém průběhu konání. Kromě Louskáčka, kterého za spot v největší české reklamní soutěži ADC Creative Awards získala agentura Mark BBDO, se stala nejlepší kampaní roku 2016 v hodnocení Mediáře a časopisu MarketingSalesMedia.

Své o problematice ubývajících „herců“ ví i sám čestný prezident festivalu Příběhy Země Steve Lichtag, který sdělení kampaně komentuje slovy:

„Je to v rukou nás všech! Pokud se my lidé naučíme naslouchat volání přírody o pomoc, potom snad přijde čas, kdy nám přestanou „docházet herci“. Prozatím ale v obdobné kampani hodláme pokračovat v průběhu příštího ročníku.“

Mezinárodní filmový festival Příběhy Země startuje 6. října 2017 v Praze v krásných prostorách Městské knihovny a v kině Dlabačov. Porotou oceněné snímky pak opět zamíří do dalších měst České republiky. Tak přijďte i Vy, dokud je na co se dívat!

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY